wtorek, 7 lutego 2012

Podsumowanie roku 2011

1) Premia gwarancyjna - dofinansowanie do termomodernizacji. 
Rada Właścicieli posiada dokument potwierdzający uzyskanie i wykorzystanie premii - jako dofinansowanie do termomodernizacji - min. docieplenie naszego bloku. Wreszcie jest i wiadomo że NAPEWNO mamy dofinansowany kredyt.
    Do wglądu dla chętnych - dokument poufny nie może być upubliczniony na tym blogu. 

2) Plan spłaty kredytu.
Wreszcie posiadamy i mamy potwierdzenie uzyskania kredytu i znamy jego wysokość oraz mechanizm działania

    Do wglądu dla chętnych - dokument poufny nie może być upubliczniony na tym blogu. 

3) Remont wejść do klatek schodowych
Wykonany pod ścisłym nadzorem Rady Właścicieli(RW). Oferta była przygotowana na kwotę ok 10 000 zł, a zakres - to pierwotnie wyposażenie nas w płytki mrozoodporne - chcieli założyć terakotę TYLKO!!!
Zręczny i wymuszony przez RW zapis u uchwale oraz wyegzekwowanie, umożliwił uzyskanie obecnego efektu.
Wykonawcy - pan. Papka i  szef Bigos (czy jakoś tak podobnie) powiedział na zakończenie, że jakby wiedział że tak wyjdzie to nie zrobił by nawet za 2 razy tyle tylko drożej!!!


4) Wstawienie działającego kanału jako odwodnienie chodnika od strony ul. Grójeckiej.
RW przy wydatnej pomocy p.Korytkowskiego (insp. Nadzoru budowlanego) doprowadziła do usunięcia kanału, który nie miał ujścia na taki podłączony do instalacji odpływowej. Wreszcie jest coś co działa i nie chodzimy w błocie i wodzie. Przy niejako okazji wymieniono i naprawiono kanał odwadniający przestrzeń parkingu koło śmietnika od str ul. Majewskiego. Wykonano na koszt miasta przez ZGN.
Musimy jednie utrzymać go czystym bez liści.


5) Wymiana chodnika pod naszym budynkiem. 
Plan wykonania to odległość może za 2 lata. Takie były informacje od insp. nadzoru ZGN.
Obecnie gdy miasto nie ma żadnych pieniędzy i wystawia nawet GGKO na sprzedaż pewnie byłby to czas 5-10 lat lub w pełni nasz koszt. Wykonane na koszt miasta przez ZGN.
Udało się przy dużym udziale insp. nadzoru GGKO i ZGN oraz nie wiem jakim - naszego administratora.
Rewelacyjnie sprawdził się w tę zimę tak jak i 2 kanały odwadniające.

6) Poszerzenie chodnika o 100% przy elewacji północnej naszego budynku.
Rada Właścicieli w ramach negocjacji "szczególnych" z inspektorem ZGN doprowadziła do poszerzenia chodnika na szczycie bloku od strony ul. Grójeckiej. Wykonano na koszt WYKONAWCY. Niestety niektórzy nasi lokatorzy podczas wykonywanych prac doprowadzili wykonawcę do "szewskiej pasji" i zakończył on pracę natychmiastowo.
Dzięki WIELKIE Inspektorowi ZGN, a szczególnemu lokatorowi  ................... NIE.


7) Wstawienie drzwi stalowych w wejściach do newralgicznych pomieszczeń piwnicznych.
Po zakończeniu prac przy wejściach głównych, niejako za jednym zamachem i okazyjnej cenie tego samego wykonawcy, wymieniliśmy drzwi do wodomiaru, pralni, pomieszczenia hydroforu oraz naszej sali.Właściwie założyliśmy nowe bo dotychczasowe nie działały, a administrator mówił, że to wina lokatorów bo wszystko niszczą i nie szanują.
Teraz te pomieszczenia są zamknięte opróżnione i nikt tam nie trzyma żadnych śmieci ani łatwopalnych "dupereli".


8) Wodomiary lokalowe oraz pomieszczeń wspólnych. Odczyt radiowy przez operatora.
WRESZCIE!!!
Wszyscy mają ten sam system, odczyt radiowy i dokładny bo opomiarowano wszystkie ujęcia wody. Są one odczytywane przez niezależnego operatora. Nie ma miejsca na błędy. Możemy dostać informację dokładną o "grzebaniu" przy wodomiarze, jego usterce i wskazaniu na tę samą godzinę i minutę wszystkich naraz.
Odczyty elektroniczne dostarczone przez wykonawcę wskazują na olbrzymią różnicę. 
Mieszkanie eksploatowane przez 2 osobową rodzinę było dotychczas obciążane - UWAGA!!! 
14 metrami sześciennymi za każdy miesiąc!!! 
po uzyskaniu wskazań za okres 4 miesięcy wyniki oscylują na poziomie od 3,5 metra do 5 metrów sześciennych tego samego mieszkania i w zależności od lokalu!!!
Nawet jak ktoś zużywa duże ilości wody bo ma takie potrzeby to i tak nie znalazłem przekroczenia tej olbrzymiej ilości wody tj 7m3 na osobę. Kłopotem może być korzystanie z wody osób innych niż mieszkańcy, lokatorzy i właściciele.
Wreszcie mamy wpływ na koszty eksploatacji naszej nieruchomości!
Wreszcie opłaca się wynajem mieszkań!
Po rozmowie z kierownikiem ZNW1 tj. naszej administracji p. Zdankowskim, każdy może indywidualnie dowiedzieć się o zużyciu wody za październik, listopad i grudzień 2011. Można zweryfikować przedstawione prognozy na najodpowiedniejsze. Teraz po założeniu liczników dostarczone nam prognozy z GGKO opiewają na 4 m3wody na osobę.
Możemy wg prognoz "finansować - kredytować" naszego "administratora" tak jak gaz i prąd lub płacić realne prognozy z zapasem 10%. - nasz wybór

9) Czujniki ruchu do włączania oświetlenia pięter na klatkach schodowych.
W naszym budynku na wniosek, pod nadzorem i zorganizowane przez Radę właścicieli, zmodernizowaliśmy system oświetlenia klatek schodowych na taki sterowany czujkami ruchu i zmierzchowymi. Teraz jeżeli dzieciaki potrzebują na klatce posiedzieć i pogadać na swoim piętrze, to korzystają z prądu tylko tam gdzie są. Wciskane grosiki już nie utrzymują zapalonego światła prze nawet kilka dni!!!
Różnica jest olbrzymia.
Koszty wykonania GGKO oszacował kosztorysem na kwotę 4 731,85 zł netto PLUS jeszcze VAT!!! czyli ok 5820 zł brutto
Jako Rada Właścicieli znaleźliśmy wykonawcę z uprawnieniami elektrycznymi oraz dostawcę czujek - bezpośrednią hurtownię i zmieściliśmy się w koszcie 2700 zł !!! na umowę o dzieło.
Różnica jest ewidentna ile oszczędzamy jak sami dbamy o własne sprawy.


10) Wstawienie zapór parkowania w miejscach ruchu pieszego.
Na wniosek i prośbę Rady Właścicieli do administratora założono podczas układania nowego chodnika słupki ograniczające parkowanie przed 1 i 4 klatką oraz na południowej stronie budynku. Tam gdzie przejeżdżały samochody i zostawiały koleiny w błocie.
Koszt w ramach konserwacji bieżącej wg zapewnień administratora.
Pozostały jeszcze przyzwyczajenia użytkownika parkingu wewnętrznego, który koniecznie musi parkować na trawniku pod 4 klatką swoim czerwonym kombi gdy wyładowuje "towar". Może nie wie do czego służą i po co są postawione słupki albo jako najemca ma wszystkich właścicieli i mieszkańców w du .... żym poważaniu.Nie jego kasa i problem.

11) Postawienie zapory parkingowej dla pojemnika odpadów wielkogabarytowych.
Między klatką 1 i 2 jest zainstalowana zapora postawiona przez Administratora, na wielomiesięczne prośby Pani Basi, która dba o czystość i porządek wokół budynku  Oczywista konieczność (oczywistość).
Prośba aby nie parkować zbyt blisko zapory, bo dostawca kontenera nie zawsze ma czas na manewrowanie. Zarysowanie i wgniecenie nie stanowi odpowiedzialności wspólnoty w rozumieniu prawa o ruchu drogowym ani karnego ..... więc ryzyko i dochodzenie roszczeń we własnym zakresie .........

12) Założenie zamknięcia zatrzaskowego z ogranicznikiem do komór śmietnikowych oraz oświetlenia automatycznego.
 Teraz śmieci większe(kartony po pizzy itp), które zapychają zsypy na piętrach można spokojnie wynosić do śmietnika. Tam jest światło na czujkę ruchu i po otwarciu drzwi włącza się, a zamknięcie odbywa się na zasadzie zatrzaśnięcia drzwi. Łatwiej już się nie da. Jeżeli jest nadal kłopot to proszę sobie uświadomić że każde przepchnięcie kanału zsypowego to bardzo wysokie koszty jednorazowe!!!
Jeżeli ci sami mieszkańcy będą "ułatwiać sobie" a "utrudniać"  funkcjonowanie innym to pewnie trzeba będzie rozwiązać ten problem finansowo.


13) Kradzież wyposażenia węzła cieplnego.Jak zabezpieczyć się przed kolejnym takim zdarzeniem. to było DRUGIE!

Przykre ale tak się zdarzyło i dlatego należy zwracać uwagę na to komu otwieramy drzwi domofonem.
Jak nie zapraszałeś ani nie czekasz na kogoś konkretnie to nawet nie podnoś słuchawki domofonu!!!
Nie znamy potwierdzonych szczegółów ale liczę na to, że administrator p. Kaliszuk podzieli się wreszcie tą informacją jeżeli nie jest ona tajemnicą śledztwa, które trwa .................

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz